Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Inganno - The Art of Deception: Imitation, Reception, and Deceit in Early Modern Art (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
216
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.6 x 17.1 x 1.8 cm
Peso
0.70 kg.
ISBN
1409431495
ISBN13
9781409431497

Inganno - The Art of Deception: Imitation, Reception, and Deceit in Early Modern Art (en Inglés)

Gregory, Sharon ; Hickson, Sally Anne (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Inganno - The Art of Deception: Imitation, Reception, and Deceit in Early Modern Art (en Inglés) - Gregory, Sharon ; Hickson, Sally Anne

Libro Físico

$ 187.280

$ 312.130

Ahorras: $ 124.850

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 28 de Mayo y el Viernes 07 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Inganno - The Art of Deception: Imitation, Reception, and Deceit in Early Modern Art (en Inglés)"

The essays contained in this volume address issues surrounding the use, dissemination, and reception of copies and even deliberate forgeries within the history of art, focusing on paintings, prints and sculptures created and sold from the sixteenth century to the eighteenth century. The essays also probe contemporary sensibilities about the art of "inganno," or deception, sometimes even viewed as pleasurable deception, in the making and viewing of copies among artists and their audiences. Through specific case studies, the contributors explore the fine line between imitations and fakes, distinctions between the practice of copying as a discipline within the workshop and the willful misrepresentation of such copies on the part of artists, agents and experts in the evolving art market. They attempt to address the notion of when a copy becomes a fake and when thoughtful repetition of a model, emulation through imitation, becomes deliberate fraud. The essays also document developing taxonomies of professionals within the growth of the "business of art" from the workshops of the Renaissance to the salons and galleries of eighteenth-century London. As a whole, this volume opens up a new branch of art historical research concerned with the history and purpose of the copy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes