Mes de la Madre hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Ivan Illich Fifty Years Later: Situating Deschooling Society in His Intellectual and Personal Journey (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2022
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.0 x 15.4 x 1.8 cm
Peso
0.39 kg.
ISBN13
9781487545062

Ivan Illich Fifty Years Later: Situating Deschooling Society in His Intellectual and Personal Journey (en Inglés)

Rosa Bruno-Jofre (Autor) · University of Toronto Press · Tapa Dura

Ivan Illich Fifty Years Later: Situating Deschooling Society in His Intellectual and Personal Journey (en Inglés) - Bruno-Jofré, Rosa ; Zaldívar, Jon Igelmo

Libro Nuevo

$ 65.560

$ 109.270

Ahorras: $ 43.710

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Ivan Illich Fifty Years Later: Situating Deschooling Society in His Intellectual and Personal Journey (en Inglés)"

In 1971, priest, theologian, and philosopher Ivan Illich wrote Deschooling Society, a plea to liberate education from schooling and to separate schooling from the state. On the occasion of the fiftieth anniversary of its publication, Ivan Illich Fifty Years Later looks at the theological roots of Illich's thought and the intellectual and ideological strands that contributed to his ideas.Guided by the central question of how Illich reached the point of writing Deschooling Society, the book sheds light on how Illich produced a critique of schooling that can be defined by its eclecticism. Bruno-Jofré and Igelmo Zaldívar explore how this controversial book was framed by Illich's early neo-scholastic and anti-modern foundation, his discovery of St. Thomas through Jacques Maritain, and the existential turning points that influenced his public life and intellectual direction in moving from a critique of the Church as institution to a critique of schooling. Drawing from the interpretative theories of Quentin Skinner, Reinhart Koselleck, and William H. Sewell and from concepts such as educationalization, transnationality, and configuration, among other heuristic tools, the authors provide an original and cross-disciplinary analysis of Deschooling Society and its place in Illich's journey.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes