Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Langston Hughes: Folk Dramatist in the Protest Tradition, 1921-1943 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1997
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0313287198
ISBN13
9780313287190
N° edición
1

Langston Hughes: Folk Dramatist in the Protest Tradition, 1921-1943 (en Inglés)

Joseph Mclaren (Autor) · Praeger · Tapa Dura

Langston Hughes: Folk Dramatist in the Protest Tradition, 1921-1943 (en Inglés) - Joseph Mclaren

Libro Nuevo

$ 120.310

$ 240.620

Ahorras: $ 120.310

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Miércoles 19 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Langston Hughes: Folk Dramatist in the Protest Tradition, 1921-1943 (en Inglés)"

Though known primarily as a poet, Langston Hughes crafted well over 40 theatrical works. This book examines Hughes's stage pieces from his first published play, The Gold Piece (1921), through his post-radical wartime effort, For This We Fight (1943). Hughes's stage writing of this period includes such forms as the folk comedy, the protest drama, the historical play and the blues opera. McLaren concludes that the democratic argument is ultimately employed by Hughes to challenge segregation in the military and that Hughes's iconography prefigures the black aesthetic of the 1960s. Photographs complement the text.McLaren demonstrates that Hughes's folk comedies, such as Mule Bone (1930) and Little Ham (1936), valorize folk humor and black vernacular. Written in collaboration with Zora Neale Hurston, Mule Bone resulted in a literary controversy. The study also analyzes Hughes's radical plays, including Scottsboro Limited (1931) and Don't You Want to Be Free? (1938), which blend poetry and drama. Also addressed is Hughes's association with community drama groups, especially Karamu Theatre in Cleveland and the Harlem Suitcase Theatre, which premiered Don't You Want to Be Free? and a number of Hughes's satires. In the early 1940s, Hughes entered his post-radical period but continued to protest fascism and celebrate black heroes and heroines. This transition is reflected in his critique of Richard Wright's Native Son. McLaren concludes that the democratic argument is used to challenge segregation in the military and that Hughes's iconography prefigures the black aesthetic of the 1960s. This book will be of great interest to students and scholars of radical theatre and African American drama. Photographs complement the text.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes