Regala un libro a papá con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada listening to our grandmothers´ stories,the bloomfield academy for chickasaw females, 1852-1949 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
162
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.3 x 15.8 x 1.0 cm
Peso
0.24 kg.
ISBN
0803264674
ISBN13
9780803264670

listening to our grandmothers´ stories,the bloomfield academy for chickasaw females, 1852-1949 (en Inglés)

Amanda J. Cobb (Autor) · Bison · Tapa Blanda

listening to our grandmothers´ stories,the bloomfield academy for chickasaw females, 1852-1949 (en Inglés) - Cobb, Amanda J.

Libro Nuevo

$ 21.410

$ 29.730

Ahorras: $ 8.320

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 64 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 25 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "listening to our grandmothers´ stories,the bloomfield academy for chickasaw females, 1852-1949 (en Inglés)"

Bloomfield Academy was founded in 1852 by the Chickasaw Nation in conjunction with missionaries. It remained open for nearly a century, offering Chickasaw girls one of the finest educations in the West. After being forcibly relocated to Indian Territory, the Chickasaws viewed education as instrumental to their survival in a rapidly changing world. Bloomfield became their way to prepare emerging generations of Chickasaw girls for new challenges and opportunities. Amanda J. Cobb became interested in Bloomfield Academy because of her grandmother, Ida Mae Pratt Cobb, an alumna from the 1920s. Drawing on letters, reports, interviews with students, and school programs, Cobb recounts the academy's success story. In stark contrast to the federally run off-reservation boarding schools in operation at the time, Bloomfield represents a rare instance of tribal control in education. For the Chickasaw Nation, Bloomfield-a tool of assimilation-became an important method of self-preservation Amanda J. Cobb is an associate professor of American studies at the University of New Mexico and is the editor of American Indian Quarterly. She is a citizen of the Chickasaw Nation of Oklahoma.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes