Mes de la Madre hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Museum Memories: History, Technology, art (Cultural Memory in the Present) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
344
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.6 x 14.0 x 2.0 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN
9780804736046
ISBN13
9780804736046
N° edición
1

Museum Memories: History, Technology, art (Cultural Memory in the Present) (en Inglés)

Didier Maleuvre (Autor) · Stanford University Press · Tapa Blanda

Museum Memories: History, Technology, art (Cultural Memory in the Present) (en Inglés) - Maleuvre, Didier

Libro Nuevo

$ 42.810

$ 59.460

Ahorras: $ 16.650

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 89 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Museum Memories: History, Technology, art (Cultural Memory in the Present) (en Inglés)"

From its inception in the early nineteenth century, the museum has been more than a mere historical object; it has manufactured an image of history. In collecting past artifacts, the museum gives shape and presence to history, defining the space of a ritual encounter with the past. The museum believes in history, yet it behaves as though history could be summarized and completed. By building a monument to the end of history and lifting art out of the turmoil of historical survival, the museum is said to dehistoricize the artwork. It replaces historicity with historiography, and living history turns into timelessness. This twofold process explains the paradoxical character of museums. They have been accused of being both too heavy with historical dust and too historically spotless, excessively historicizing artworks while cutting them off from the historical life in which artworks are born. Thus the museum seems contradictory because it lectures about the historical nature of its objects while denying the same objects the living historical connection about which it purports to educate. The contradictory character of museums leads the author to a philosophical reflection on history, one that reconsiders the concept of culture and the historical value of art in light of the philosophers, artists, and writers who are captivated by the museum. Together, their voices prompt a reevaluation of the concepts of historical consciousness, artistic identity, and the culture of objects in the modern period. The author shows how museum culture offers a unique vantage point on the nineteenth and twentieth centuries' preoccupation with history and subjectivity, and he demonstrates how the constitution of the aesthetic provides insight into the realms of technology, industrial culture, architecture, and ethics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes