Días Planeta hasta 70% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada My Character Wouldn't Do That: Acting, Cognitive Science and the Optimal Performance Brain (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
general_ingles_
N° páginas
general_176
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
general_9781350230347

My Character Wouldn't Do That: Acting, Cognitive Science and the Optimal Performance Brain (en Inglés)

Donna Soto-Morettini (Autor) · Methuen Drama · Tapa Blanda

My Character Wouldn't Do That: Acting, Cognitive Science and the Optimal Performance Brain (en Inglés) - Soto-Morettini, Donna

Libro Nuevo

$ 31.940

$ 53.240

Ahorras: $ 21.300

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "My Character Wouldn't Do That: Acting, Cognitive Science and the Optimal Performance Brain (en Inglés)"

Starting from the idea that the main hindrance to a great acting performance is self-consciousness on the part of the performer, My Character Wouldn't do That examines the ways in which some of our traditional and contemporary approaches to acting put us into a 'mind space' that can encourage self-consciousness. Examining evidence from a range of contemporary cognitive sciences, the book approaches acting and actor training in an entirely different way. Based on the latest research into brain activity and human behaviour, the book covers areas that standard acting texts do (character, emotion, memory, imagination, making active choices) but reconceives each of these elements through the lens of that contemporary research. The book is the first to look closely at what contemporary research tells us about: - personality/character and how environment shapes us- how memory works and how actors can work with (rather than against) their memory in preparing for performance- why actors must use different kinds of brain states and imagination in the various stages of preparation, rehearsal, and performance- how actors can frame active choices in a way that refocuses the source of thought and action- why actors should distinguish the stages of preparation and the kinds of thinking / imagination that works at each stage

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes