Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada New Negro, old Left: African-American Writing and Communism Between the Wars (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0231114257
ISBN13
9780231114257
N° edición
1

New Negro, old Left: African-American Writing and Communism Between the Wars (en Inglés)

William J. Maxwell (Autor) · Columbia University Press · Tapa Blanda

New Negro, old Left: African-American Writing and Communism Between the Wars (en Inglés) - William J. Maxwell

Libro Nuevo

$ 57.940

$ 96.570

Ahorras: $ 38.630

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 15 de Mayo y el Viernes 24 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "New Negro, old Left: African-American Writing and Communism Between the Wars (en Inglés)"

Howard "Stretch" Johnson, a charismatic Harlemite who graduated from Cotton Club dancer to Communist Party youth leader, once claimed that in late 1930s New York "75% of black cultural figures had Party membership or maintained regular meaningful contact with the Party." He stretched the truth, but barely. In a broad-ranging, revisionary account of the extensive relationship between African-American literary culture and Communism in the 1920s and 1930s, William J. Maxwell uncovers both black literature's debt to Communism and Communism's debt to black literature-reciprocal obligations first incurred during the Harlem Renaissance. Juxtaposing well-known and newly rediscovered works by Claude McKay, Andy Razaf, Mike Gold, Langston Hughes, Louise Thompson, Richard Wright, Zora Neale Hurston, and Nelson Algren, Maxwell maintains that the "Old," Soviet-allied Left promoted a spectrum of exchanges between black and white authors, genres, theories, and cultural institutions. Channels opened between radical Harlem and Bolshevik Moscow, between the New Negro renaissance and proletarian literature. Claude McKay's 1922-23 pilgrimage to the Soviet Union, for example, usually recalled as a lighthearted adventure in radical tourism, actually jumpstarted the Comintern's controversial nation-centered program for Afro America. Breaking from studies governed by Cold War investments and pivoting on the Great Depression, Maxwell argues that Communism's rare sustenance for African-American initiative-not a seduction of Depression-scarred innocents-brought scores of literary "New Negroes" to the Old Left.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes