Envío a LUKA en todos los libros que quieras!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada On the Origin and Progress of the art of Music by John Taverner (Music Theory in Britain, 1500–1700: Critical Editions) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138633698
N° edición
1

On the Origin and Progress of the art of Music by John Taverner (Music Theory in Britain, 1500–1700: Critical Editions) (en Inglés)

Joseph M. Ortiz (Autor) · Routledge · Tapa Dura

On the Origin and Progress of the art of Music by John Taverner (Music Theory in Britain, 1500–1700: Critical Editions) (en Inglés) - Joseph M. Ortiz

Libro Nuevo

$ 166.350

$ 231.040

Ahorras: $ 64.690

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 10 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "On the Origin and Progress of the art of Music by John Taverner (Music Theory in Britain, 1500–1700: Critical Editions) (en Inglés)"

John Taverner’s lectures on music constitute the only extant version of a complete university course in music in early modern England. Originally composed in 1611 in both English and Latin, they were delivered at Gresham College in London between 1611 and 1638, and it is likely that Taverner intended at some point to publish the lectures in the form of a music treatise. The lectures, which Taverner collectively titled De Ortu et Progressu Artis Musicæ ("On the Origin and Progress of the Art of Music"), represent a clear attempt to ground musical education in humanist study, particularly in Latin and Greek philology. Taverner’s reliance on classical and humanist writers attests to the durability of music’s association with rhetoric and philology, an approach to music that is too often assigned to early Tudor England. Taverner is also a noteworthy player in the seventeenth-century Protestant debates over music, explicitly defending music against Reformist polemicists who see music as an overly sensuous activity. In this first published edition of Taverner’s musical writings, Joseph M. Ortiz comprehensively introduces, edits, and annotates the text of the lectures, and an appendix contains the existing Latin version of Taverner’s text. By shedding light on a neglected figure in English Renaissance music history, this edition is a significant contribution to the study of musical thought in Renaissance England, humanism, Protestant Reformism, and the history of education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes