Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Profit Margins: The American Silent Cinema and the Marginalization of Advertising (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
346
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780253059383
Categorías

Profit Margins: The American Silent Cinema and the Marginalization of Advertising (en Inglés)

Jeremy Groskopf (Autor) · Indiana University Press · Tapa Blanda

Profit Margins: The American Silent Cinema and the Marginalization of Advertising (en Inglés) - Jeremy Groskopf

Libro Nuevo

$ 49.180

$ 98.350

Ahorras: $ 49.170

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 17 de Mayo y el Viernes 24 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Profit Margins: The American Silent Cinema and the Marginalization of Advertising (en Inglés)"

Between the advent of print advertising and the dawn of radio came cinema ads. These ads, aimed at a captive theater audience, became a symbol of the developing binary between upper-class film consumption and more consumerist media.In Profit Margins, Jeremy Groskopf examines how the ad industry jockeyed for direct advertisement space in American motion pictures. In fact, advertisers, who recognized the import of film audiences, fought exhibitors over what audiences expected in a theater outing. Looking back at these debates in four case studies, Groskopf reveals that advertising became a marker of class distinctions in the cinema experience as the film industry pushed out advertisers in order to create a space free of ads. By restricting advertising, especially during the rise of high-class, palatial theaters, the film industry continued its ongoing effort to ascend the cultural hierarchy of the arts. An important read for film studies and the history of marketing, Profit Margins exposes the fascinating truth surrounding the invention of cinema advertising techniques and the resulting rhetoric of class division.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes