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portada Propaganda (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
168
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
19.3 x 12.4 x 1.3 cm
Peso
0.14 kg.
ISBN
0970312598
ISBN13
9780970312594
N° edición
1

Propaganda (en Inglés)

Edward Bernays (Autor) · Ig Publishing · Tapa Blanda

Propaganda (en Inglés) - Bernays, Edward

5 estrellas - de un total de 5 estrellas 1 opiniones
Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Reseña del libro "Propaganda (en Inglés)"

"Bernays' honest and practical manual provides much insight into some of the most powerful and influential institutions of contemporary industrial state capitalist democracies."--Noam Chomsky "The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society. Those who manipulate this unseen mechanism of society constitute an invisible government which is the true ruling power of our country."--Edward Bernays A seminal and controversial figure in the history of political thought and public relations, Edward Bernays (1891-1995), pioneered the scientific technique of shaping and manipulating public opinion, which he famously dubbed "engineering of consent." During World War I, he was an integral part of the U.S. Committee on Public Information (CPI), a powerful propaganda apparatus that was mobilized to package, advertise and sell the war to the American people as one that would "Make the World Safe for Democracy." The CPI would become the blueprint in which marketing strategies for future wars would be based upon. Bernays applied the techniques he had learned in the CPI and, incorporating some of the ideas of Walter Lipmann, as well as his uncle, Sigmund Freud, became an outspoken proponent of propaganda as a tool for democratic and corporate manipulation of the population. His 1928 bombshell Propaganda lays out his eerily prescient vision for using propaganda to regiment the collective mind in a variety of areas, including government, politics, art, science and education. To read this book today is to frightfully comprehend what our contemporary institutions of government and business have become in regards to organized manipulation of the masses.

Opiniones del libro

Rodrigo GilMartes 05 de Septiembre, 2017
Compra Verificada

" sinceramente es un libro difícil de comprender a la primera pasada, pero cuando lo vuelves a leer empiezas a entender la idea del autor. También estaría bastante bien que vendieran el libro en español, así mas gente tendría acceso a este fascinante libro. "

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Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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