Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Remes, j: Absence in Cinema (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780231189316
Categorías

Remes, j: Absence in Cinema (en Inglés)

Justin Remes (Autor) · Columbia Univers. Press · Tapa Blanda

Remes, j: Absence in Cinema (en Inglés) - Justin Remes

Libro Nuevo

$ 29.970

$ 59.930

Ahorras: $ 29.960

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 10 de Mayo y el Miércoles 15 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Remes, j: Absence in Cinema (en Inglés)"

Absence has played a crucial role in the history of avant-garde aesthetics, from the blank canvases of Robert Rauschenberg to Yves Klein's invisible paintings, from the "silent" music of John Cage to Samuel Beckett's minimalist theater. Yet little attention has been given to the important role of absence in cinema. In the first book to focus on cinematic absence, Justin Remes demonstrates how omissions of expected elements can spur viewers to interpret and understand the nature of film in new ways. While most film criticism focuses on what is present, such as images on the screen and music and dialogue on the soundtrack, Remes contends that what is missing is an essential part of the cinematic experience. He examines films without images-such as Walter Ruttmann's Weekend (1930), a montage of sounds recorded in Berlin-and films without sound-such as Stan Brakhage's Window Water Baby Moving (1959), which documents the birth of the filmmaker's first child. He also examines found footage films that erase elements from preexisting films such as Naomi Uman's removed (1999), which uses nail polish and bleach to blot out all the women from a pornographic film, and Martin Arnold's Deanimated (2002), which digitally eliminates images and sounds from a Bela Lugosi B movie. Remes maps out the effects and significations of filmic voids while grappling with their implications for film theory. Through a careful analysis of a broad array of avant-garde works, Absence in Cinema reveals that films must be understood not only in terms of what they show but also what they withhold.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes