Buscalibre.com Compra tus libros en Buscalibre, la libreria en español mas grande.
    Mi Cuenta

    Ingresa o Regístrate

    portada researching the socio-political dimensions of mathematics education: issues of power in theory and methodology (en Inglés)
    Formato
    Libro Físico
    Editorial
    Año
    2010
    Idioma
    Inglés
    N° páginas
    280
    Encuadernación
    Tapa Blanda
    Dimensiones
    23.4 x 15.6 x 1.6 cm
    Peso
    0.42 kg.
    ISBN
    1441954503
    ISBN13
    9781441954503

    researching the socio-political dimensions of mathematics education: issues of power in theory and methodology (en Inglés)

    Paola Valero (Ilustrado por) Robyn Zevenbergen (Ilustrado por) · Springer · Tapa Blanda

    researching the socio-political dimensions of mathematics education: issues of power in theory and methodology (en Inglés) - Valero, Paola ; Zevenbergen, Robyn

    Libro Nuevo

    $ 190.470

    $ 264.540

    Ahorras: $ 74.070

    28% descuento
    • Estado: Nuevo
    • Quedan 78 unidades
    Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
    Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 08 de Marzo y el Martes 19 de Marzo.
    Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

    Reseña del libro "researching the socio-political dimensions of mathematics education: issues of power in theory and methodology (en Inglés)"

    Mathematics education research as a discipline is situated at the confluence of an array of diffuse' seemingly incommensurable' and radically divergent discourses. Research claims that have grown out of mathematics education are wide-ranging and antagonistic rather than circumscribed by hidebound disciplinary frames. While there has never been a unified' totalising discipline of knowledge labelled 'mathematics education research'' and while it has always been a contested terrain' it is fair to say that the master paradigm out of which this field has been generated has been that of cognitive psychology. Mainstream mathematics education knowledges refracting the master discourse of psychology --whereby cognition serves as the central privileged and defining concept-- clearly delimits its possibilities for serving as a social tool of democratic transformation. The central point of departure of this new collection is that mathematics education research is insufficiently univocal to support the type of uncompromising interpretation that cognitive psychologists would bring to it. The hallmark contribution of this pathbreaking volume edited by Paola Valero and Robyn Zevenbergen is the paradigmatic shift the authors have effected in the field of mathematics education research' taking up a position at the faultline of socio-cultural analysis and critical pedagogy.

    Opiniones del libro

    Ver más opiniones de clientes
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)
    • 0% (0)

    Preguntas frecuentes sobre el libro

    Respuesta:
    Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
    Respuesta:
    El libro está escrito en Inglés.
    Respuesta:
    La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

    Preguntas y respuestas sobre el libro

    ¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

    Opiniones sobre Buscalibre

    Ver más opiniones de clientes