Un libro para cada mamá hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Rethinking Character in Contemporary British Theatre: Aesthetics, Politics, Subjectivity (Contemporary Drama in English Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9783110403909
N° edición
1

Rethinking Character in Contemporary British Theatre: Aesthetics, Politics, Subjectivity (Contemporary Drama in English Studies) (en Inglés)

Cristina Delgado-Garcia (Autor) · De Gruyter · Tapa Dura

Rethinking Character in Contemporary British Theatre: Aesthetics, Politics, Subjectivity (Contemporary Drama in English Studies) (en Inglés) - Cristina Delgado-Garcia

Libro Nuevo

$ 171.280

$ 285.470

Ahorras: $ 114.190

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 22 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Rethinking Character in Contemporary British Theatre: Aesthetics, Politics, Subjectivity (Contemporary Drama in English Studies) (en Inglés)"

The category of theatrical character has been swiftly dismissed in the academic reception of no-longer-dramatic texts and performances. However, claims on the dissolution of character narrowly demarcate what a subject is and how it may appear. This volume unmoors theatre scholarship from the regulatory ideals of liberal humanism, stretching the notion of character to encompass and illuminate otherwise unaccounted-for subjects, aesthetic strategies and political gestures in recent theatre works. To this aim, contemporary philosophical theories of subjectivation, European theatre studies, and experimental, script-led work produced in Britain since the late 1990s are mobilised as discussants on the question of subjectivity. Four contemporary playtexts and their performances are examined in depth: Sarah Kane's Crave and 4.48 Psychosis, Ed Thomas's Stone City Blue and Tim Crouch's ENGLAND. Through these case studies, Delgado-Garcia demonstrates alternative ways of engaging theoretically with character, and elucidating a range of subjective figures beyond identity and individuality. Alongside these analyses, the book traces a large body of work that has experimented with speech attribution since the early twentieth-century. This is a timely contribution to contemporary theatre scholarship, which demonstrates that character remains a malleable and politically-salient notion in which understandings of subjectivity are still being negotiated.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes