días Zig Zag hasta 45% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Social Value in Architecture (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
144
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
28.2 x 20.8 x 1.3 cm
Peso
0.59 kg.
ISBN13
9781119576440
N° edición
1
Categorías

Social Value in Architecture (en Inglés)

Samuel, Flora ; Hatleskog, Eli (Autor) · Wiley · Tapa Blanda

Social Value in Architecture (en Inglés) - Samuel, Flora ; Hatleskog, Eli

Libro Nuevo

$ 40.370

$ 67.290

Ahorras: $ 26.920

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 22 de Mayo y el Jueves 30 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Social Value in Architecture (en Inglés)"

This groundbreaking edition of AD brings together a range of global expertise on social value, exploring its potential for demonstrating the positive impact of both architecture and architects on homes and communities in terms of social justice, sustainability and wellbeing. There has been a recent groundswell of interest in the mapping and measuring of social value caused by developments in legislation and planning, as well as a revival of interest in the ethical dimensions of architectural practice. Not only do architects promote wellbeing through the development of carefully conceived and appropriate designs, they can also add social value through the processes of consultation, visioning, briefing, co-design, co-creation, user manuals, soft landings (helping people to make the most of their buildings in use) and post-occupancy evaluation. These are, however, poorly recognised aspects of an architect's role. We live in an audit culture where organisational performance is measured against predetermined targets. Unfortunately, the focus of architectural practice is generally on the financial cost of what it does in the short term rather than its long-term social value, arguably its market niche. This AD posits that the mapping and measuring of social value provides a real opportunity for the architectural profession to make its key contribution heard. Contributors: Nabeela Ahmed and Ayona Datta, Nicola Bacon and Paul Goodship, Irena Bauman, Cristina Garduno Freeman, Mat Hinds, Anthony Hoete, Karen Kubey, Mhairi McVicar, Aoibheann Ní Mhearáin and Tara Kennedy, Jenni Montgomery, Edward Ng and Li Wan, Doina Petrescu, and Peter Andreas Sattrup Featured architects: Atelier d'Architecture Autogérée (AAA), Barton Willmore, Bauman Lyons Architects, Jateen Ladd, John McLaughlin Architects, and Taylor and Hinds Architects

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes