menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Stolen Time: Black fad Performance and the Calypso Craze (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780226568447
N° edición
1

Stolen Time: Black fad Performance and the Calypso Craze (en Inglés)

Shane Vogel (Autor) · University Of Chicago Press · Tapa Blanda

Stolen Time: Black fad Performance and the Calypso Craze (en Inglés) - Shane Vogel

Libro Nuevo

$ 45.940

$ 76.560

Ahorras: $ 30.620

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Stolen Time: Black fad Performance and the Calypso Craze (en Inglés)"

In 1956 Harry Belafonte’s Calypso became the first LP to sell more than a million copies. For a few fleeting months, calypso music was the top-selling genre in the US—it even threatened to supplant rock and roll. Stolen Time provides a vivid cultural history of this moment and outlines a new framework—black fad performance—for understanding race, performance, and mass culture in the twentieth century United States. Vogel situates the calypso craze within a cycle of cultural appropriation, including the ragtime craze of 1890s and the Negro vogue of the 1920s, that encapsulates the culture of the Jim Crow era. He follows the fad as it moves defiantly away from any attempt at authenticity and shamelessly embraces calypso kitsch. Although white calypso performers were indeed complicit in a kind of imperialist theft of Trinidadian music and dance, Vogel argues, black calypso craze performers enacted a different, and subtly subversive, kind of theft. They appropriated not Caribbean culture itself, but the US version of it—and in so doing, they mocked American notions of racial authenticity. From musical recordings, nightclub acts, and television broadcasts to Broadway musicals, film, and modern dance, he shows how performers seized the ephemeral opportunities of the fad to comment on black cultural history and even question the meaning of race itself.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes