días Zig Zag hasta 45% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching in Times of Crisis: Applying Comparative Literature in the Classroom (Routledge Studies in Comparative Literature) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
140
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367626754
N° edición
1

Teaching in Times of Crisis: Applying Comparative Literature in the Classroom (Routledge Studies in Comparative Literature) (en Inglés)

Mich Yonah Nyawalo (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Teaching in Times of Crisis: Applying Comparative Literature in the Classroom (Routledge Studies in Comparative Literature) (en Inglés) - Mich Yonah Nyawalo

Libro Nuevo

$ 55.860

$ 93.100

Ahorras: $ 37.240

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching in Times of Crisis: Applying Comparative Literature in the Classroom (Routledge Studies in Comparative Literature) (en Inglés)"

Teaching in Times of Crisis explores how comparative methods, which are instrumental in reading and teaching works of literature from around the world, also provide us with tools to dissect and engage the moments of crises that permeate our contemporary political realities. The book is written in the form of a series of classroom reflections―or memos―capturing the political environment preceding and proceeding the 2016 US presidential election. It examines the ways in which the ethics involved in reading comparatively can be employed by teachers and students alike to map and foster "lifelines for cultural sustainability" (to borrow the term from Djelal Kadir’s Memos from the Besieged City) that are essential for creating and maintaining a healthy multicultural society. Nyawalo achieves this through comparative readings of postcolonial films, LGBTQ texts, French slam poetry, as well as episodes from Star Trek: The Next Generation, among other materials. The classroom reflections captured in each memo are shaped by the Appalachian setting in which the discussions and lessons took place. Inspired by this setting, the author develops pedagogic ethics of comparison―a method of reading comparatively―which privileges the local educational spaces in which students find themselves by mapping the contested cultural politics of Appalachian realities onto a world literature curriculum.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes