Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching What You're Not: Identity Politics in Higher Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1996
Idioma
Inglés
N° páginas
382
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.15
ISBN
9780814755471
ISBN13
9780814755471

Teaching What You're Not: Identity Politics in Higher Education (en Inglés)

Shayla Nunnally (Autor) · Nyu Press · Tapa Blanda

Teaching What You're Not: Identity Politics in Higher Education (en Inglés) - Shayla Nunnally

Libro Nuevo

$ 49.000

$ 81.660

Ahorras: $ 32.660

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching What You're Not: Identity Politics in Higher Education (en Inglés)"

Can whites teach African-American literature effectively and legitimately? What is at issue when a man teaches a women's studies course? How effectively can a straight woman educate students about gay and lesbian history? What are the political implications of the study of the colonizers by the colonized? More generally, how does the identity of an educator affect his or her credibility with students and with other educators? In incident after well-publicized incident, these abstract questions have turned up in America's classrooms and in national media, often trivialized as the latest example of PC excess. Going beyond simplistic headlines, Teaching What You're Not broaches these and many other difficult questions. With contributions from scholars in a variety of disciplines, the book examines the ways in which historical, cultural, and personal identities impact on pedagogy and scholarship. Essays cover such topics as the outsider's gaze as it applies to the study of non-white literature; an able-bodied woman's reflections on teaching literature by disabled women; and the challenges of teaching the Western canon at an African American college.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes