menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Aesthetics of Education: Theatre, Curiosity, and Politics in the Work of Jacques Ranciere and Paulo Freire (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.1 cm
Peso
0.29 kg.
ISBN13
9781472581358

The Aesthetics of Education: Theatre, Curiosity, and Politics in the Work of Jacques Ranciere and Paulo Freire (en Inglés)

Tyson E. Lewis (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Blanda

The Aesthetics of Education: Theatre, Curiosity, and Politics in the Work of Jacques Ranciere and Paulo Freire (en Inglés) - Lewis, Tyson E.

Libro Nuevo

$ 70.520

$ 141.040

Ahorras: $ 70.520

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 09 de Agosto y el Miércoles 21 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Aesthetics of Education: Theatre, Curiosity, and Politics in the Work of Jacques Ranciere and Paulo Freire (en Inglés)"

This innovative book examines the aesthetic event of education. Extending beyond the pedagogy of art or art appreciation, Tyson E. Lewis takes a much broader view of aesthetics and argues that teaching and learning are themselves aesthetic performances. As Jacques Ranciere has recently argued, there is an inherent connection between aesthetics and politics, both of which disrupt conventional distributions of who can speak and think. Here, Lewis extends Ranciere's general thesis to examine how there is not only an aesthetics of politics but also an aesthetics of education. In particular, Lewis' analysis focuses on several questions: What are the possibilities and limitations of building analogies between teachers and artists, education and specific aesthetic forms? What is the relationship between democracy and aesthetic sensibilities? Lewis examines these questions by juxtaposing Ranciere's work on universal teaching, democracy, and aesthetics with Paulo Freire's work on critical pedagogy, freedom, and literacy. The result is an extension and problematization of Ranciere's project as well as a new appreciation for the largely ignored aesthetic dimension of Freire's pedagogy of the oppressed.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes