Venta Flash hasta 80% dcto y envío a luka en libros seleccionados.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Cinema of ang Lee: The Other Side of the Screen (Directors' Cuts) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780231167734
N° edición
2

The Cinema of ang Lee: The Other Side of the Screen (Directors' Cuts) (en Inglés)

Whitney Crothers Dilley (Autor) · Wallflower Press · Tapa Blanda

The Cinema of ang Lee: The Other Side of the Screen (Directors' Cuts) (en Inglés) - Whitney Crothers Dilley

Libro Nuevo

$ 53.580

$ 89.300

Ahorras: $ 35.720

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Cinema of ang Lee: The Other Side of the Screen (Directors' Cuts) (en Inglés)"

Born in Taiwan, Ang Lee is one of cinema's most versatile and daring directors. His ability to cut across cultural, national, and sexual boundaries has given him recognition in all corners of the world, the ability to work with complete artistic freedom whether inside or outside of Hollywood, and two Academy Awards for Best Director. He has won astounding critical acclaim for Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000), which transformed the status of martial arts films across the globe, Brokeback Mountain (2005), which challenged the reception and presentation of homosexuality in mainstream cinema, and Life of Pi (2012), Lee's first use of groundbreaking 3D technology and his first foray into complex spiritual themes.In this volume, the only full-length study of Lee's work, Whitney Crothers Dilley analyzes all of his career to date: Lee's early Chinese trilogy films (including The Wedding Banquet, 1993, and Eat Drink Man Woman, 1994), period drama (Sense and Sensibility, 1995), martial arts (Crouching Tiger, Hidden Dragon, 2000), blockbusters (Hulk, 2003), and intimate portraits of wartime psychology, from the Confederate side of the Civil War (Ride with the Devil, 1999) to Japanese-occupied Shanghai (Lust/Caution, 2007). Dilley examines Lee's favored themes such as father/son relationships and intergenerational conflict in The Ice Storm (1997) and Taking Woodstock (2007). By looking at the beginnings of Lee's career, Dilley positions the filmmaker's work within the roots of the Taiwan New Cinema movement, as well as the larger context of world cinema. Using suggestive readings of both gender and identity, this new study not only provides a valuable academic resource but also an enjoyable read that uncovers the enormous appeal of this acclaimed director.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes