Libros que inspiran hasta 80% dcto.  Ver más

Buscalibre.com Compra tus libros en Buscalibre, la libreria en español mas grande.
Mi Cuenta

Ingresa o Regístrate

portada The Disciplinary Frame: Photographic Truths and the Capture of Meaning (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
392
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0816642885
ISBN13
9780816642885

The Disciplinary Frame: Photographic Truths and the Capture of Meaning (en Inglés)

John Tagg (Autor) · University Of Minnesota Press · Tapa Blanda

The Disciplinary Frame: Photographic Truths and the Capture of Meaning (en Inglés) - John Tagg

Libro Físico

$ 8.000

$ 12.308

Ahorras: $ 4.308

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Recíbelo el Lunes 04 de Marzo, comprando antes de 1 horas y 26 minutos.
En la mayoría de las comunas de la provincia de Santiago*
* A excepción de las comunas de San Ramón, Lo Espejo y La Pintana
* Tu pedido será despachado después de las 14:00 hrs.
Lo recibirás el Lunes 04 de Marzo.*
* RM: (Gran Santiago).
* VIII Región: Concepción, San Pedro de la Paz, Talcahuano, Hualpén y Chiguayante.
* V Región: Valparaíso, Viña del Mar, Quillota, Calera, La Cruz, Limache, Quilpué, Villa Alemana.
* IX Región: Temuco y Padre de las Casas.
* Resto de Chile: Un día hábil después.

Reseña del libro "The Disciplinary Frame: Photographic Truths and the Capture of Meaning (en Inglés)"

Photography can seem to capture reality and the eye like no other medium, commanding belief and wielding the power of proof. In some cases, a photograph itself is attributed the force of the real. How can a piece of chemically discolored paper have such potency? How does the meaning of a photograph become fixed? In The Disciplinary Frame, John Tagg claims that, to answer these questions, we must look at the ways in which all that frames photography-the discourse that surrounds it and the institutions that circulate it- determines what counts as truth. The meaning and power of photographs, Tagg asserts, are discursive effects of the regimens that produce them as official record, documentary image, historical evidence, or art. Teasing out the historical processes involved, he examines a series of revealing case studies from nineteenth-century European and American photographs to Depression-era works by Walker Evans, Dorothea Lange, and Margaret Bourke-White to the conceptualist photography of John Baldessari. Central to this transformative work are questions of cultural strategy, the growth of the state, and broad issues of power and representation: how the discipline of the frame holds both photographic image and viewer in place, without erasing the possibility for evading, and even resisting, capture. Photographs, Tagg ultimately finds, are at once too big and too small for the frames in which they are enclosed-always saying more than is wanted and less than is desired.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes