Celebramos el día de la felicidad con Emvío a LUKA.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the forgotten female aesthetes: literary culture in late-victorian england (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2000
Idioma
Inglés
N° páginas
312
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.0 x 15.5 x 2.1 cm
Peso
0.46 kg.
ISBN
0813919371
ISBN13
9780813919379

the forgotten female aesthetes: literary culture in late-victorian england (en Inglés)

Talia Schaffer (Autor) · University of Virginia Press · Tapa Blanda

the forgotten female aesthetes: literary culture in late-victorian england (en Inglés) - Schaffer, Talia

Libro Nuevo

$ 68.580

$ 105.510

Ahorras: $ 36.930

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 10 de Julio y el Miércoles 17 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the forgotten female aesthetes: literary culture in late-victorian england (en Inglés)"

Most critics of aestheticism focus on the Yellow Book, the glossy Victorian journal with the shocking yellow cover that counted among its contributors Aubrey Beardsley and Max Beerbohm. But one of the best-known aesthetes, Oscar Wilde, launched his own magazine, the Woman's World. The audience for Wilde's magazine reveals another side of the aesthetic movement that has been largely forgotten.Every now-canonical male aesthete once competed with what Talia Schaffer calls the female aesthetes, whose critical and popular success made them formidable contemporaries. Not only did these women make significant contributions to the development of feminist ideologies; they pioneered new literary strategies that were incorporated by their canonical successors.Schaffer analyzes writers who have never been considered together, including Lucas Malet (Mary Harrison), Ouida (Marie Louise de la Ramée), Alice Meynell, Rosamund Marriott Watson, Una Ashworth Taylor, Elizabeth Robins Pennell, Mary and Jane Findlater, and John Oliver Hobbes (Pearl Craigie). These women used aestheticism to forge a compromise between the two models of female identity available to them--the New Woman and the Angel in the House. They developed plots, ideas, and styles that would later be adopted, parodied, or revised by canonical writers such as Oscar Wilde, Virginia Woolf, Thomas Hardy, and Henry James. They used the "pretty" language of aestheticism as a strategic cover behind which they could attempt radical experiments, many of which prefigure modernist innovations.Recovering the lost work of the female aesthetes forces us to reconsider the central tenets of late-Victorian literary history.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes