días Zig Zag hasta 45% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the scary mason-dixon line: african american writers and the south (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
262
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.3 x 13.7 x 1.8 cm
Peso
0.36 kg.
ISBN
0807152307
ISBN13
9780807152300

the scary mason-dixon line: african american writers and the south (en Inglés)

Trudier Harris (Autor) · LSU Press · Tapa Blanda

the scary mason-dixon line: african american writers and the south (en Inglés) - Harris, Trudier

Libro Nuevo

$ 40.970

$ 68.290

Ahorras: $ 27.320

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 76 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 28 de Mayo y el Viernes 07 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the scary mason-dixon line: african american writers and the south (en Inglés)"

New Yorker James Baldwin once declared that a black man can look at a map of the United States, contemplate the area south of the Mason-Dixon Line, and thus scare himself to death. In The Scary Mason-Dixon Line, renowned literary scholar Trudier Harris explores why black writers, whether born in Mississippi, New York, or elsewhere, have consistently both loved and hated the South. Harris explains that for these authors the South represents not so much a place or even a culture as a rite of passage. Not one of them can consider himself or herself a true African American writer without confronting the idea of the South in a decisive way. Harris considers native-born black southerners Raymond Andrews, Ernest J. Gaines, Edward P. Jones, Tayari Jones, Yusef Komunyakaa, Randall Kenan, and Phyllis Alesia Perry, and nonsouthern writers James Baldwin, Sherley Anne Williams, and Octavia E. Butler. The works Harris examines date from Baldwin's Blues for Mr. Charlie (1964) to Edward P. Jones's The Known World (2003). By including Komunyakaa's poems and Baldwin's play, as well as male and female authors, Harris demonstrates that the writers' preoccupation with the South cuts across lines of genre and gender. Whether their writings focus on slavery, migration from the South to the North, or violence on southern soil, and whether they celebrate the triumph of black southern heritage over repression or castigate the South for its treatment of blacks, these authors cannot escape the call of the South. Indeed, Harris asserts that creative engagement with the South represents a defining characteristic of African American writing. A singular work by one of the foremost literary scholars writing today, The Scary Mason-Dixon Line superbly demonstrates how history and memory continue to figure powerfully in African American literary creativity.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes