Regala un libro a papá con hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The sea of Learning: Mobility and Identity in Nineteenth-Century Guangzhou (Harvard East Asian Monographs) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2006
Idioma
Inglés
N° páginas
450
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0674021347
ISBN13
9780674021341

The sea of Learning: Mobility and Identity in Nineteenth-Century Guangzhou (Harvard East Asian Monographs) (en Inglés)

Steven B. Miles (Autor) · Harvard University Press · Tapa Dura

The sea of Learning: Mobility and Identity in Nineteenth-Century Guangzhou (Harvard East Asian Monographs) (en Inglés) - Steven B. Miles

Libro Nuevo

$ 63.710

$ 88.480

Ahorras: $ 24.770

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 5 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The sea of Learning: Mobility and Identity in Nineteenth-Century Guangzhou (Harvard East Asian Monographs) (en Inglés)"

In 1817 a Cantonese scholar was mocked in Beijing as surprisingly learned for someone from the boondocks; in 1855 another Cantonese scholar boasted of the flourishing of literati culture in his home region. Not without reason, the second man pointed to the Xuehaitang (Sea of Learning Hall) as the main factor in the upsurge of learning in the Guangzhou area. Founded in the 1820s by the eminent scholar-official Ruan Yuan, the Xuehaitang was indeed one of the premier academies of the nineteenth century.The celebratory discourse that portrayed the Xuehaitang as having radically altered literati culture in Guangzhou also legitimated the academy's place in Guangzhou and Guangzhou's place as a cultural center in the Qing empire. This study asks: Who constructed this discourse and why? And why did some Cantonese elites find this discourse compelling while others did not? To answer these questions, Steven Miles looks beyond intellectual history to local social and cultural history. Arguing that the academy did not exist in a scholarly vacuum, Miles contends that its location in the city of Guangzhou and the Pearl River Delta embedded it in social settings and networks that determined who utilized its resources and who celebrated its successes and values.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes