Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Social Neuroscience of Education - Optimizing Attachment and Learning in the Classroom (The Norton Series on the Social Neuroscience of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
440
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0393706095
ISBN13
9780393706093
N° edición
1

The Social Neuroscience of Education - Optimizing Attachment and Learning in the Classroom (The Norton Series on the Social Neuroscience of Education) (en Inglés)

Louis Cozolino (Autor) · W. W. Norton & Company · Tapa Dura

The Social Neuroscience of Education - Optimizing Attachment and Learning in the Classroom (The Norton Series on the Social Neuroscience of Education) (en Inglés) - Louis Cozolino

Libro Nuevo

$ 42.200

$ 84.400

Ahorras: $ 42.200

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 08 de Mayo y el Lunes 13 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Social Neuroscience of Education - Optimizing Attachment and Learning in the Classroom (The Norton Series on the Social Neuroscience of Education) (en Inglés)"

Creating a healthy, social classroom environment. This book explains how the brain, as a social organism, learns best throughout the lifespan, from our early schooling through late life. Positioning the brain as distinctly social, Louis Cozolino helps teachers make connections to neurobiological principles, with the goal of creating classrooms that nurture healthy attachment patterns and resilient psyches. Cozolino investigates what good teachers do to stimulate minds and brains to learn, especially when they succeed with difficult or “unteachable” students. He explores classroom teaching from the perspectives of social neuroscience and interpersonal neurobiology, showing how we can use the findings from these fields to maximize learning and stimulate the brain to grow. The book will have relevance to anyone concerned with twenty-first century learners and the social and emotional development of children.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes