Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Strong State and Curriculum Reform: Assessing the Politics and Possibilities of Educational Change in Asia (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138825062

The Strong State and Curriculum Reform: Assessing the Politics and Possibilities of Educational Change in Asia (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)

Lim Leonel,Apple Michael W. (Autor) · Routledge, · Tapa Dura

The Strong State and Curriculum Reform: Assessing the Politics and Possibilities of Educational Change in Asia (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés) - Lim Leonel,Apple Michael W.

Libro Físico

$ 160.340

$ 320.670

Ahorras: $ 160.330

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 16 de Mayo y el Jueves 23 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Strong State and Curriculum Reform: Assessing the Politics and Possibilities of Educational Change in Asia (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)"

As Asian education systems increasingly take on a stronger presence on the global educational landscape, of special interest is an understanding of the ways in which many of these states direct their schools towards higher achievement. What is missing, however, are accounts that take seriously the particular construction of the strong, developmental state witnessed across many Asian societies, and that seek to understand the politics and possibilities of curriculum change vis a vis precisely the dominance of such a state. By engaging in analyses based on some of the best current social and cultural theories, and by illuminating the interactions among various state and non-state pedagogic agents, the chapters in this volume account for the complex post-colonial, historical and cultural consciousnesses that many Asian states and societies experience. At a time when much of the educational politics in Asia remains in a state of transition and as many of these states seek out through the curriculum new forms of social control and novel bases of political legitimacy, such a volume offers enduring insights into the real if not also always relative autonomy that schools and communities maintain in countering the hegemonic presence of strong states.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes