menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Theories of the Soundtrack (Oxford Music (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780199371082

Theories of the Soundtrack (Oxford Music (en Inglés)

James Buhler (Autor) · Oup Usa · Tapa Blanda

Theories of the Soundtrack (Oxford Music (en Inglés) - James Buhler

Libro Nuevo

$ 89.060

$ 123.700

Ahorras: $ 34.640

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 29 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 16 de Mayo y el Lunes 27 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Theories of the Soundtrack (Oxford Music (en Inglés)"

A theory of the soundtrack is concerned with what belongs to the soundtrack, how a soundtrack is effectively organized, how its status in a multimedia object affects the nature of the object, the tools available for its analysis, and the interpretive regime that the theory mandates for determining the meaning, sense, and structure that sound and music bring to film and other audiovisual media. Beyond that, a theory may also delineate the range of possible uses of sound and music, classify the types of relations that films have used for image and sound, identify the central problems, and reflect on and describe effective uses of sound in film. This book summarizes and critiques major theories of the soundtrack from roughly 1929 until today. Rather than providing an exhaustive historical survey, it sketches out the range of theoretical approaches that have been applied to the soundtrack since the commercial introduction of the sound film. The basic theoretical framework of each approach is presented, taking into account the explicit and implicit claims about the soundtrack and its relation to other theories. The organization is both chronological and topical, the former in that the chapters move steadily from early film theory through models of the classical system to more recent critical theories; the latter in that the chapters highlight central issues for each generation: the problem of film itself, then of image and sound, of adequate analytical-descriptive models, and finally of critical-interpretative models.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes