Celebramos la semana del libro hasta 80%  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Why Knowledge Matters in Curriculum: A Social Realist Argument (New Studies in Critical Realism and Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
208
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0415522005
ISBN13
9780415522007
N° edición
1

Why Knowledge Matters in Curriculum: A Social Realist Argument (New Studies in Critical Realism and Education) (en Inglés)

Leesa Wheelahan (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Why Knowledge Matters in Curriculum: A Social Realist Argument (New Studies in Critical Realism and Education) (en Inglés) - Leesa Wheelahan

Libro Físico

$ 52.880

$ 105.750

Ahorras: $ 52.870

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 15 de Mayo y el Miércoles 22 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Why Knowledge Matters in Curriculum: A Social Realist Argument (New Studies in Critical Realism and Education) (en Inglés)"

What should we teach in our schools and vocational education and higher education institutions? Is theoretical knowledge still important? This book argues that providing students with access to knowledge should be the raison d’être of education. Its premise is that access to knowledge is an issue of social justice because society uses it to conduct its debates and controversies. Theoretical knowledge is increasingly marginalised in curriculum in all sectors of education, particularly in competency-based training which is the dominant curriculum model in vocational education in many countries. This book uses competency-based training to explore the negative consequences that arise when knowledge is displaced in curriculum in favour of a focus on workplace relevance. The book takes a unique approach by using the sociology of Basil Bernstein and the philosophy of critical realism as complementary modes of theorising to extend and develop social realist arguments about the role of knowledge in curriculum. Both approaches are increasingly influential in education and the social sciences and the book will be helpful for those seeking an accessible introduction to these complex subjects. Why Knowledge Matters in Curriculum is a key reading for those interested in the sociology of education, curriculum studies, work-based learning, vocational education, higher education, adult and community education, tertiary education policy and lifelong learning more broadly.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes