Mes de la Madre hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Without Locks and Bars: Reforming our Reform Schools (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1989
Idioma
Inglés
N° páginas
268
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780275932824
N° edición
1

Without Locks and Bars: Reforming our Reform Schools (en Inglés)

Grant R. Grissom; William L. Dubnov (Autor) · Praeger · Tapa Dura

Without Locks and Bars: Reforming our Reform Schools (en Inglés) - Grant R. Grissom; William L. Dubnov

Libro Nuevo

$ 120.360

$ 167.170

Ahorras: $ 46.810

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 11 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Without Locks and Bars: Reforming our Reform Schools (en Inglés)"

A pioneering contribution to the field of juvenile corrections and organizational development, this volume documents the organizational change process which transformed Glen Mills Schools, America's oldest juvenile correctional institution, from a physically deteriorating, ineffective institution into one of the most successful residential programs for delinquents in the nation. Of particular interest to practitioners, policymakers, researchers and students of juvenile justice, the volume provides both a theoretical model and practical guidelines for the effective reform of juvenile facilities. Documentation of Glen Mills' success includes the most extensive recidivism study ever conducted on an American correctional institution.Without Locks and Bars demonstrates that the normative culture residential treatment approach for juvenile offenders can and does work at costs below most traditional programs. The authors describe the theory, beliefs, and values which underlie the formal treatment system at the Glen Mills Schools and the process through which the psychosocial environment (normative culture) is shaped into a potent treatment tool. Especially helpful for practitioners at similar facilities is a detailed discussion of the major steps that must be taken to replicate the Glen Mills model. Based upon the observed effects of the Glen Mills experience, the authors challenge some widely held assumptions in the field. They conclude that most delinquents have far greater potential for positive behavioral change and educational achievement than is generally believed; that most, including serious and repeat offenders, can be treated in an institution where physical security is not necessary and that, if properly managed, large residential facilities may be the placement of choice for most institutionalized delinquent offenders.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes